Historien om Trinity

Fra før første spadestik til fremtidstanker.
Trinity gi'r gerne en kort introduktion (max. ½ time) til "Historien om Trinity" - (bookes iforb. med arrangement).
Se også 25-års historie fra Fredericia, Danmark og resten af verden på vores store banner på hotellet
25-års tidslinje

  • Fremtid
  • Søren Fibiger Olesen
    Formand Kristelig Fagbevægelse

    Trinity de næste 25 år

  • 2016
  • Jubilæumsfest

    Trinity markerer 25 års jubilæum den 31. august. med 60 fastansatte + ca. 25 afløsere.

  • 25-års jubilæum

    Trinity udgiver den 24. august et 32-siders særtillæg i Jyllands-Posten i anledning af 25-års jubilæet.

  • Europas bedste konferencekok

    Trinitys kok Regina Natalie Andersen vandt guld i kokkekonkurrencen i IACC European Championship i Holland.

  • Trinity får Green Key Certifikat den 3. maj.

    Ordningen er startet i Danmark og er nu turismens mest udbredte miljømærke. I Danmark er Green Key tildelt over 200 virksomheder fordelt på hoteller, vandrehjem, konference- og kursussteder, campingpladser, restauranter og idrætsanlæg, og kriterierne er justeret til hver virksomhedstype.

  • TripAdvisor Travellers Choise

    Trinity kåres for 2. år i træk som vinder af prisen ”Travellers Choise” ved Tripadvisors prisuddeling 2016 for hoteller.
    Gæsternes tilbagemeldinger placerer Trinity som nr. 1 af 7 hoteller i Fredericia.

  • betteRooms – Trinitys rengøring digitaliseres

    Udvikling af IT-system til via tablets at styre og optimere arbejdsgange vedr. værelsesrengøring.

  • 7A Taps Skole

    Udgiver avis om Trinity – ”Trinity is the place to be!!”.
    Avisen kan ses her på trinity.dk.

  • Ny og tidssvarende hjemmeside

    360digital udvikler ny hjemmeside for Trinity,
    denne lanceres den 1. januar 2016.

  • 2015
  • TripAdvisor Travellers Choise

    Trinity kåres som vinder af prisen ”Travellers Choise” ved Tripadvisors prisuddeling 2015 for hoteller.
    Kendetegnende ved Travellers’ Choice-vinderne er usædvanlig service, kvalitet og værdi.
    For 14. gang har TripAdvisor udpeget verdens mest populære ejendomme, baseret på de millioner af anmeldelser og meninger, som er blevet indsamlet i løbet af et år fra rejsende rundt om i verden.

  • Logo

    Trinitys logo får en makeover – opdateres, så det er
    tidssvarende.

  • Meetovation – opfyldelse af mødeformål

    Blev udviklet i årene 2006-2009 på basis af projektet “Fremtidens mødekoncept” fra 2004 og har givet Danmark en suveræn first mover position på det internationale marked ved at skabe unikke danske møde- og konferenceprodukter.
    Trinitys konference- og meetovationchef Helle Kristine Gleerup har medvirket til udviklingen af konceptet, der er en integreret del af konferenceafdelingens portefølje.

  • Adoption af skoleklasse fra Taps Skole

    Trinity adopterer 6A på Taps Skole.
    Klassen besøger Trinity 2 gange om året – formålet er at eleverne får kendskab til Trinity som arbejdsplads.

  • Eva Ejlskov
    Direktør

  • Trinity kan det hele

    Forretningen udvides lokalt med:
    brunch – a la carte – åbent hus – Sankt Hans Aften – vildtaften – julefrokost m/tema.

  • 2014
  • Ny direktør

    Eva Ejlskov tiltræder som direktør den 1. januar.

  • 2013
  • Virksomhedsnetværket kårer Trinity til ”Årets Netværksvirksomhed” med bl.a. følgende begrundelse

    “Trinity er en virksomhed og en arbejdsplads, der vægter social ansvarlighed og et godt arbejdsmiljø meget højt.
    I 2012 blev Trinity det første af sin slags i branchen i Danmark, der blev Nøglehulscertificeret – et resultat af 8 års arbejde med at udvikle læringsrigtig og sund mad til sine gæster under varemærket ”eat wise®”.
    I flere år har Trinity deltaget i GPW – ”Danmarks bedste arbejdspladser” og anvendt erfaringerne, og ikke mindst dialogen med medarbejderene til at skabe et bedre arbejdsmiljø og en bedre arbejdsplads.
    I 2010 deltog Trinity i VirksomhedsNetværkets EU-kampagne ”Work in tune with life – Move Europe” og fik en flot 2. plads.
    Trinity er ikke bange for at prøve nyt og utraditionelt, hvilket ”Kvartalets medarbejder” med tydelighed viser. Når man kommer til Trinity, er der reserveret en VIP-parkeringsplads til denne medarbejder.
    Trinity er en socialt meget engageret virksomhed, og en meget aktiv deltager i VirksomhedsNetværket.
    Trinity er en fornem rollemodel, som andre virksomheder kan lade sig inspirere og lære af. Trinity er et stort aktiv for VirksomhedsNetværket.”

  • Serapions-Ordenen

    Logen Saxum i Bramdrupdam donerer i anledning af logens 125 års jubilæum kr. 10.000 til Mor/Barn-Ferien.

  • Sommerfesten i Sønderparken

    Er så stor en succes, at der er lige ved at opstå en krise med mangel på rundstykker til de mange morgengæster. Trods en mindre brand i bageriet kan Føtex Vest klare den større leverance til festen.

  • 2012
  • Stig Hansen
    Køkkenchef

  • Certifikat Nøglehullet

    Første i Danmark på spisesteder.
    Trinitys køkkenchef Stig Hansen medvirker til udvikling af konceptet.
    Et nøglehulscertificeret spisested lever op til en række krav, som sikrer, at gæsten kan få vejledning i og tilbud om det sundere valg:
    • Personalet på et nøglehulscertificeret spisested kan anvende principperne bag Nøglehullet og formidle det sundere valg overfor gæsten.
    • Et nøglehulscertificeret spisested har minimum én nøglehulsmærket ret hver dag.
    • Et nøglehulscertificeret spisested kan fremvise dokumentation for retten.
    • Gæsten kan tydeligt se, hvilke retter der er nøglehulsmærket, og at spisestedet er certificeret til at anvende Nøglehullet.

  • 2011
  • GPW-undersøgelsen

    Placering som nr. 18 i top 50.
    Antal deltagere i GPW-undersøgelsen er steget væsentligt siden Trinitys første deltagelse i 2003.

  • 2010
  • Krifa

    Bliver eneejer af Trinity, da Kristelig Arbejdsgiverforening sælger sine aktier (2%) til Krifa.

  • Green Network Diplom

    Trinity får Green Network Diplom vedr. sundhedsledelse/sundhed på arbejdspladsen.

  • 2009
  • Top 3 i kundetilfredshedsundersøgelse

    Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.

  • Gazellevirksomhed

    Målt i årene 2005-2008.
    I 2008 et resultat på 300% af det budgetterede.
    Definition:
    • Vækst i omsætning/bruttoresultat i hvert af de 4 regnskabsår.
    • Summen af det primære resultat skal være positivt.
    • Omsætningen/bruttoresultat skal mindst være fordoblet i løbet af de seneste fire år.
    Fejring: Weekendtur for medarbejderne til København.

  • Chris McDonald

    Marketingsamarbejde indgås med Chris McDonald.
    Totalrenovering af restaurant. A la carte restaurant indrettes i baren.
    Fitnesslokale indvies – primært cirkeltræning til understøttelse af learn wise®-konceptet.

  • Lars Elkrog
    Driftsleder

    Trinitys nye affaldsgård indvies.

  • 2008
  • Top 3 i kundetilfredshedsundersøgelse

    Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.

  • Carsten Thygesen
    Bestyrelsesformand

    Konjunkturernes indflydelse på Trinity.

  • 2007
  • Fødevareprisen

    Trinity indstilles til at modtage fødevareprisen i 2007.

  • Krifa lukker Zalto

    Aktiviteterne i Zalto lukkes ned, grundet svigtende
    kundeunderlag.

  • 2006
  • Petura Haraldsen
    Løjtnant i Frelsens Hær

    Mor/Barn-Ferie i samarbejde med Frelsens Hær.
    Hver sommer er der familier, som ikke har mulighed for at komme på ferie.
    Trinitys direktør, Hermann Christensen, indleder et 10-årigt samarbejde med Frelsens Hær og tilbyder socialt dårligt stillede enlige mødre og deres børn en uges gratis ferie på Trinity.
    Mor/Barn-Ferierne er til dato Trinitys vigtigste CSR-indsats.

  • Top 3 i kundetilfredshedsundersøgelse

    Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.

  • 2005
  • Trinity bygger

    Pavillon 6 opføres – nu i alt 12.000 m2 under tag.
    Totalrenovering af auditoriet.
    Byggeudgifter for ca. 23 mio. kr.

  • 2004
  • Ny direktør

    Hermann Christensen tiltræder som direktør den 1. september.

  • Trinity Consult ændrer navn til Zalto

    Der arbejdes med tre forretningsområder:
    1. Zalto Care, 2. Zalto Leadership og 3. Zalto Innovation
    Trinitys direktør Jes Jessen bliver direktør i Zalto, som også
    afholder eksterne kurser.

  • Krifa-vedtagelse

    Det vedtages at egne kurser afholdes lokalt.

  • Hermann Christensen
    Direktør

    Trinitys brand ”Det Optimal Læringsmiljø®” omdøbes til learn wise® og får subbrands: ”eat wise®, study wise®, relax wise®, reflect wise®”

  • ERlæring®

    ERlæring® implementeres og markedsføres i samarbejde med Kostkompagniet – som en del af DOL® – Det Optimale Læringsmiljø®.

  • Udbygning

    Der tilføjes værelsesfløj/pavillon 6 samt renovering af auditorium vedtages.

  • 2003
  • Hotelbutik

    Vi åbner hotelbutikken “a Statement”.

  • Fusion

    Trinitys generalforsamling vedtager fusion mellem Trinity Holding A/S og Trinity Kursus- og Konferencecenter A/S.

  • Tilfredshedsundersøgelse

    Trinity bliver nr. 12 i trivselsundersøgelse i “Great Place to Work”.

  • Henriette Hansen
    Smørrebrødsjomfru

    Trinitys forplejning er fortsat i fokus og nye tilberedningskoncepter udvikles.
    Formålet er, at forplejningen skal være med til at understøtte formålet med møder og konferencer på Trinity, så man f.eks. ikke falder i søvn over frokost, fordi man har spist sig mæt i ”tung” mad.
    Maden tilberedes uden animalske fedtstoffer. Det er en stor omvæltning for køkkenet at erstatte smør og fløde med andre ingredienser.
    Trinitys forplejning hedder ERlæring® og omdøbes senere til eat wise®

  • 2002
  • Trinity Consult

    Trinity Consult får selvstændig bestyrelse og udarbejder egen mission og vision
    Mission:
    Vi leverer værdifunderede ydelser til erhvervslivet.
    Vision:
    Trinity Consult skal kendes som en kompetent konsulentvirksomhed, der skaber værdifunderet udvikling inden for ledelse, samarbejde, styring og organisation.
    Trinity Consult skal være en virksomhed, der kombinerer god forretning med en etisk virksomhedskultur funderet i kristne værdier.

  • Samarbejde

    Strategisk samarbejde med andre hoteller indledes.

  • 2001
  • Ejnar Kring
    Konferencechef

    Udvidelse af Trinity – ca. 30 mio. kr.:
    • Opførelse af pavillon 5
    • Mødelokalerne S4, S5 og U-lokaler
    • Restaurant udvides

  • Jes Jessen
    Direktør

    Med formål at tiltrække yderligere kursus- og konferencegæster afsøges parametre/metoder, som har positiv indflydelse på indfrielse af formål med afholdelse af kurser og konferencer.
    Trinity kalder konceptet: Det Optimale Læringsmiljø®

  • 2000
  • Udbygning vedtages

    Bl.a. udvidelse af restaurant, underetage og mødelokaler.

  • 1999
  • Hotel

    Trinity markedsføres nu også som hotel.

  • Udvidelse

    Udbygning drøftes.

  • 1998
  • Anlæg af petanque-bane
  • Uddannelsesfunktioner

    Trinity Consult overtager uddannelsesfunktionerne fra Kristeligt Dansk Fællesforbund.

  • Forsøg med salatbuffet til middag.
  • 1997
  • År 2000-problematikken

    Igangsætning af procedurer vedr. år 2000-problematikken.

  • Notes

    Indførelse af Notes-kalender, elektronisk kalendersystem.

  • 1996
  • Sælgende køkkenmedarbejdere

    Køkkenmedarbejdere fungerer forsøgsvis som opsøgende sælgere af julearrangementer.

  • 1995
  • Trinitys køkken ombygges/udvides
  • Etablering

    Tjenergang, bageri og kantine etableres.

  • Granitskulptur

    Ved afsløring af nyindkøbt granitskulptur den 31. august udtaler kunstner Steen Jensen:
    ”Den er udformet som et løg, en vækst som er i gang med formering, har mange lag/ringe, skønhed ved blomstring, og smager når den spises, for ikke at glemme tårerne, når man forsøger at skille det af. Soklen er rillet og minder om rodnet.”

  • 1994
  • Motion

    Motionscykel indkøbes, så Trinity kan tilgodese gæster, som har behov for at benytte en sådan.

  • Indførelse af musik i restaurant
  • Kursusafdelingens navneændring

    Trinitys kursusafdeling ændrer navn til Trinity Consult og er udover kursusvirksomhed sekretariat for Arbejdsmarkedsetisk Råd (finansieret af Krifa).

  • Nye samarbejder

    Indgåelse med andre hoteller om samarbejde vedr. Lillebælt og markedsføring i Tyskland af overnatningssteder.

  • 1993
  • Vores fokus

    Vi fortsætter fokus på især:
    • at implementere og bibeholde de kristne værdier (kærlighed, ydmyghed, respekt, gæstfrihed, hjælpsomhed, taknemmelighed og gavmildhed),
    • økonomi og
    • Trinitys organisation.

  • Udsendelse af nyhedsbrev vedtages
  • International konference

    Deltagelse af 24 nationaliteter – Trinitys medarbejdere hentede gæsterne i private biler i Billund Lufthavn.

  • 1992
  • Ny direktør

    Jes Jessen tiltræder som direktør den 1. september.

  • Revurdering af koncept

    Kristeligt Dansk Fællesforbund revurderer Trinitys koncept, og Trinitys faciliteter tilbydes til eksterne kunder/gæster.

  • Ny direktør

    Trinity Holding A/S og Trinity Kursus- og Konferencecenter A/S oprettes.
    Holding ejer bygningerne og sidstnævnte står for alle aktiviteter og betaler husleje til Trinity Holding A/S.

  • Festmesse

    Med 2.500 gæster afvikles – medarbejderne var mannequiner.

  • Bent Jakobsen
    Leder af kursusafdeling

    Trinitys Kursusafdeling udbyder kurser til Krifa-medlemmer.
    Udover at få fagligt udbytte af kursusdeltagelse, er det missionen, at kursusdeltagerne også er ”åndeligt berigede”, når de forlader Trinity.

  • 1991
  • Alkoholbevilling tildeles den 14. august.
  • Morgenandagt for medarbejdere

    • Indtil 1996 også for gæster.
    • Daglig – ændres senere til ugentlig.
    • Ophører helt ca. 2005 og ændres indtil 2014 til værdimarkør som indledning til medarbejdermøder

  • Første hold

    Trinity starter den 1. marts med 5 ansatte og med Torben Holm som første direktør.

  • Trinity indvies den 31. august

    7.598 m2 under tag – pris 82 mio. kr.
    Amtsborgmester Erling Tiedemann holder den officielle
    indvielsestale foran 200 gæster.
    Om Trinitys farver v/farvekonsulenterne Jonna Thomsen og Vibeke Jerrikow:
    ”Farvespillet skal være livligt og spændende, uden at være poppet og for voldsomt.
    Rødviolet, tyrkis, matgrøn og blå – hver pavillon sin egen farve.”

  • 1990
  • Rejsegilde den 10. maj

    Stor bevågenhed i både egne rækker og i offentligheden.

  • 1989
  • Jørgen B. Hansen
    Bestyrelsesmedlem

    Beliggenhed – Bygningernes udformning – Arkitektur:
    Ingeniør: Strunge & Hartvigsen, Vejle.
    Arkitekt: Svend Age Jensen, Lemvig.
    Landskabsarkitekt: V. Overgård Nielsen, Holstebro.
    Matrikel nr. 2 – Erritsø By.
    Bebygget areal: 7.598 m2
    Fordelt således:
    • Centerbygning: 2.032 m2
    • Værelsespavilloner 2, 3, 4: 2.960 m2
    • Forbindelsesgang: 313 m2

  • Første spadestik til Trinity den 17. juli

    Bestyrelsesformand Gerhard Søndergaard udtaler, at ”Trinity skal være et etisk lokomotiv”.

  • 1987
  • Køb af jord

    Kristeligt Dansk Fællesforbund beslutter at købe jord til opførelse af Trinity – 5½ tdr. land i Snoghøj.

  • 1974
  • Svend Aage Kristensen
    Driftsleder

    Kristeligt Dansk Fællesforbund oplever i 1970’erne et stadigt stigende medlemstal – 1.047 medlemmer pr. den 1. april 1974.
    Lejrene i Stendis v/Ryde og Ganløse Lejren på Sjælland er for små, og Kristelig Dansk Fællesforbund ønskede et tidssvarende kursuscenter for medlemmer.