Trinity de næste 25 år
Trinity markerer 25 års jubilæum den 31. august. med 60 fastansatte + ca. 25 afløsere.
Trinity udgiver den 24. august et 32-siders særtillæg i Jyllands-Posten i anledning af 25-års jubilæet.
Trinitys kok Regina Natalie Andersen vandt guld i kokkekonkurrencen i IACC European Championship i Holland.
Ordningen er startet i Danmark og er nu turismens mest udbredte miljømærke. I Danmark er Green Key tildelt over 200 virksomheder fordelt på hoteller, vandrehjem, konference- og kursussteder, campingpladser, restauranter og idrætsanlæg, og kriterierne er justeret til hver virksomhedstype.
Trinity kåres for 2. år i træk som vinder af prisen ”Travellers Choise” ved Tripadvisors prisuddeling 2016 for hoteller.
Gæsternes tilbagemeldinger placerer Trinity som nr. 1 af 7 hoteller i Fredericia.
Udvikling af IT-system til via tablets at styre og optimere arbejdsgange vedr. værelsesrengøring.
Udgiver avis om Trinity – ”Trinity is the place to be!!”.
Avisen kan ses her på trinity.dk.
360digital udvikler ny hjemmeside for Trinity,
denne lanceres den 1. januar 2016.
Trinity kåres som vinder af prisen ”Travellers Choise” ved Tripadvisors prisuddeling 2015 for hoteller.
Kendetegnende ved Travellers’ Choice-vinderne er usædvanlig service, kvalitet og værdi.
For 14. gang har TripAdvisor udpeget verdens mest populære ejendomme, baseret på de millioner af anmeldelser og meninger, som er blevet indsamlet i løbet af et år fra rejsende rundt om i verden.
Trinitys logo får en makeover – opdateres, så det er
tidssvarende.
Blev udviklet i årene 2006-2009 på basis af projektet “Fremtidens mødekoncept” fra 2004 og har givet Danmark en suveræn first mover position på det internationale marked ved at skabe unikke danske møde- og konferenceprodukter.
Trinitys konference- og meetovationchef Helle Kristine Gleerup har medvirket til udviklingen af konceptet, der er en integreret del af konferenceafdelingens portefølje.
Trinity adopterer 6A på Taps Skole.
Klassen besøger Trinity 2 gange om året – formålet er at eleverne får kendskab til Trinity som arbejdsplads.
Forretningen udvides lokalt med:
brunch – a la carte – åbent hus – Sankt Hans Aften – vildtaften – julefrokost m/tema.
Eva Ejlskov tiltræder som direktør den 1. januar.
“Trinity er en virksomhed og en arbejdsplads, der vægter social ansvarlighed og et godt arbejdsmiljø meget højt.
I 2012 blev Trinity det første af sin slags i branchen i Danmark, der blev Nøglehulscertificeret – et resultat af 8 års arbejde med at udvikle læringsrigtig og sund mad til sine gæster under varemærket ”eat wise®”.
I flere år har Trinity deltaget i GPW – ”Danmarks bedste arbejdspladser” og anvendt erfaringerne, og ikke mindst dialogen med medarbejderene til at skabe et bedre arbejdsmiljø og en bedre arbejdsplads.
I 2010 deltog Trinity i VirksomhedsNetværkets EU-kampagne ”Work in tune with life – Move Europe” og fik en flot 2. plads.
Trinity er ikke bange for at prøve nyt og utraditionelt, hvilket ”Kvartalets medarbejder” med tydelighed viser. Når man kommer til Trinity, er der reserveret en VIP-parkeringsplads til denne medarbejder.
Trinity er en socialt meget engageret virksomhed, og en meget aktiv deltager i VirksomhedsNetværket.
Trinity er en fornem rollemodel, som andre virksomheder kan lade sig inspirere og lære af. Trinity er et stort aktiv for VirksomhedsNetværket.”
Logen Saxum i Bramdrupdam donerer i anledning af logens 125 års jubilæum kr. 10.000 til Mor/Barn-Ferien.
Er så stor en succes, at der er lige ved at opstå en krise med mangel på rundstykker til de mange morgengæster. Trods en mindre brand i bageriet kan Føtex Vest klare den større leverance til festen.
Første i Danmark på spisesteder.
Trinitys køkkenchef Stig Hansen medvirker til udvikling af konceptet.
Et nøglehulscertificeret spisested lever op til en række krav, som sikrer, at gæsten kan få vejledning i og tilbud om det sundere valg:
• Personalet på et nøglehulscertificeret spisested kan anvende principperne bag Nøglehullet og formidle det sundere valg overfor gæsten.
• Et nøglehulscertificeret spisested har minimum én nøglehulsmærket ret hver dag.
• Et nøglehulscertificeret spisested kan fremvise dokumentation for retten.
• Gæsten kan tydeligt se, hvilke retter der er nøglehulsmærket, og at spisestedet er certificeret til at anvende Nøglehullet.
Placering som nr. 18 i top 50.
Antal deltagere i GPW-undersøgelsen er steget væsentligt siden Trinitys første deltagelse i 2003.
Bliver eneejer af Trinity, da Kristelig Arbejdsgiverforening sælger sine aktier (2%) til Krifa.
Trinity får Green Network Diplom vedr. sundhedsledelse/sundhed på arbejdspladsen.
Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.
Målt i årene 2005-2008.
I 2008 et resultat på 300% af det budgetterede.
Definition:
• Vækst i omsætning/bruttoresultat i hvert af de 4 regnskabsår.
• Summen af det primære resultat skal være positivt.
• Omsætningen/bruttoresultat skal mindst være fordoblet i løbet af de seneste fire år.
Fejring: Weekendtur for medarbejderne til København.
Marketingsamarbejde indgås med Chris McDonald.
Totalrenovering af restaurant. A la carte restaurant indrettes i baren.
Fitnesslokale indvies – primært cirkeltræning til understøttelse af learn wise®-konceptet.
Trinitys nye affaldsgård indvies.
Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.
Konjunkturernes indflydelse på Trinity.
Trinity indstilles til at modtage fødevareprisen i 2007.
Aktiviteterne i Zalto lukkes ned, grundet svigtende
kundeunderlag.
Mor/Barn-Ferie i samarbejde med Frelsens Hær.
Hver sommer er der familier, som ikke har mulighed for at komme på ferie.
Trinitys direktør, Hermann Christensen, indleder et 10-årigt samarbejde med Frelsens Hær og tilbyder socialt dårligt stillede enlige mødre og deres børn en uges gratis ferie på Trinity.
Mor/Barn-Ferierne er til dato Trinitys vigtigste CSR-indsats.
Denne varetages af DKBS (tidl. IFKA/Voxmeter) og resultatet fremkommer v/forespørgsel hos Trinitys kunder i hele Danmark.
Pavillon 6 opføres – nu i alt 12.000 m2 under tag.
Totalrenovering af auditoriet.
Byggeudgifter for ca. 23 mio. kr.
Hermann Christensen tiltræder som direktør den 1. september.
Der arbejdes med tre forretningsområder:
1. Zalto Care, 2. Zalto Leadership og 3. Zalto Innovation
Trinitys direktør Jes Jessen bliver direktør i Zalto, som også
afholder eksterne kurser.
Det vedtages at egne kurser afholdes lokalt.
Trinitys brand ”Det Optimal Læringsmiljø®” omdøbes til learn wise® og får subbrands: ”eat wise®, study wise®, relax wise®, reflect wise®”
ERlæring® implementeres og markedsføres i samarbejde med Kostkompagniet – som en del af DOL® – Det Optimale Læringsmiljø®.
Der tilføjes værelsesfløj/pavillon 6 samt renovering af auditorium vedtages.
Vi åbner hotelbutikken “a Statement”.
Trinitys generalforsamling vedtager fusion mellem Trinity Holding A/S og Trinity Kursus- og Konferencecenter A/S.
Trinity bliver nr. 12 i trivselsundersøgelse i “Great Place to Work”.
Trinitys forplejning er fortsat i fokus og nye tilberedningskoncepter udvikles.
Formålet er, at forplejningen skal være med til at understøtte formålet med møder og konferencer på Trinity, så man f.eks. ikke falder i søvn over frokost, fordi man har spist sig mæt i ”tung” mad.
Maden tilberedes uden animalske fedtstoffer. Det er en stor omvæltning for køkkenet at erstatte smør og fløde med andre ingredienser.
Trinitys forplejning hedder ERlæring® og omdøbes senere til eat wise®
Trinity Consult får selvstændig bestyrelse og udarbejder egen mission og vision
Mission:
Vi leverer værdifunderede ydelser til erhvervslivet.
Vision:
Trinity Consult skal kendes som en kompetent konsulentvirksomhed, der skaber værdifunderet udvikling inden for ledelse, samarbejde, styring og organisation.
Trinity Consult skal være en virksomhed, der kombinerer god forretning med en etisk virksomhedskultur funderet i kristne værdier.
Strategisk samarbejde med andre hoteller indledes.
Udvidelse af Trinity – ca. 30 mio. kr.:
• Opførelse af pavillon 5
• Mødelokalerne S4, S5 og U-lokaler
• Restaurant udvides
Med formål at tiltrække yderligere kursus- og konferencegæster afsøges parametre/metoder, som har positiv indflydelse på indfrielse af formål med afholdelse af kurser og konferencer.
Trinity kalder konceptet: Det Optimale Læringsmiljø®
Bl.a. udvidelse af restaurant, underetage og mødelokaler.
Trinity markedsføres nu også som hotel.
Udbygning drøftes.
Trinity Consult overtager uddannelsesfunktionerne fra Kristeligt Dansk Fællesforbund.
Igangsætning af procedurer vedr. år 2000-problematikken.
Indførelse af Notes-kalender, elektronisk kalendersystem.
Køkkenmedarbejdere fungerer forsøgsvis som opsøgende sælgere af julearrangementer.
Tjenergang, bageri og kantine etableres.
Ved afsløring af nyindkøbt granitskulptur den 31. august udtaler kunstner Steen Jensen:
”Den er udformet som et løg, en vækst som er i gang med formering, har mange lag/ringe, skønhed ved blomstring, og smager når den spises, for ikke at glemme tårerne, når man forsøger at skille det af. Soklen er rillet og minder om rodnet.”
Motionscykel indkøbes, så Trinity kan tilgodese gæster, som har behov for at benytte en sådan.
Trinitys kursusafdeling ændrer navn til Trinity Consult og er udover kursusvirksomhed sekretariat for Arbejdsmarkedsetisk Råd (finansieret af Krifa).
Indgåelse med andre hoteller om samarbejde vedr. Lillebælt og markedsføring i Tyskland af overnatningssteder.
Vi fortsætter fokus på især:
• at implementere og bibeholde de kristne værdier (kærlighed, ydmyghed, respekt, gæstfrihed, hjælpsomhed, taknemmelighed og gavmildhed),
• økonomi og
• Trinitys organisation.
Deltagelse af 24 nationaliteter – Trinitys medarbejdere hentede gæsterne i private biler i Billund Lufthavn.
Jes Jessen tiltræder som direktør den 1. september.
Kristeligt Dansk Fællesforbund revurderer Trinitys koncept, og Trinitys faciliteter tilbydes til eksterne kunder/gæster.
Trinity Holding A/S og Trinity Kursus- og Konferencecenter A/S oprettes.
Holding ejer bygningerne og sidstnævnte står for alle aktiviteter og betaler husleje til Trinity Holding A/S.
Med 2.500 gæster afvikles – medarbejderne var mannequiner.
Trinitys Kursusafdeling udbyder kurser til Krifa-medlemmer.
Udover at få fagligt udbytte af kursusdeltagelse, er det missionen, at kursusdeltagerne også er ”åndeligt berigede”, når de forlader Trinity.
• Indtil 1996 også for gæster.
• Daglig – ændres senere til ugentlig.
• Ophører helt ca. 2005 og ændres indtil 2014 til værdimarkør som indledning til medarbejdermøder
Trinity starter den 1. marts med 5 ansatte og med Torben Holm som første direktør.
7.598 m2 under tag – pris 82 mio. kr.
Amtsborgmester Erling Tiedemann holder den officielle
indvielsestale foran 200 gæster.
Om Trinitys farver v/farvekonsulenterne Jonna Thomsen og Vibeke Jerrikow:
”Farvespillet skal være livligt og spændende, uden at være poppet og for voldsomt.
Rødviolet, tyrkis, matgrøn og blå – hver pavillon sin egen farve.”
Stor bevågenhed i både egne rækker og i offentligheden.
Beliggenhed – Bygningernes udformning – Arkitektur:
Ingeniør: Strunge & Hartvigsen, Vejle.
Arkitekt: Svend Age Jensen, Lemvig.
Landskabsarkitekt: V. Overgård Nielsen, Holstebro.
Matrikel nr. 2 – Erritsø By.
Bebygget areal: 7.598 m2
Fordelt således:
• Centerbygning: 2.032 m2
• Værelsespavilloner 2, 3, 4: 2.960 m2
• Forbindelsesgang: 313 m2
Bestyrelsesformand Gerhard Søndergaard udtaler, at ”Trinity skal være et etisk lokomotiv”.
Kristeligt Dansk Fællesforbund beslutter at købe jord til opførelse af Trinity – 5½ tdr. land i Snoghøj.
Kristeligt Dansk Fællesforbund oplever i 1970’erne et stadigt stigende medlemstal – 1.047 medlemmer pr. den 1. april 1974.
Lejrene i Stendis v/Ryde og Ganløse Lejren på Sjælland er for små, og Kristelig Dansk Fællesforbund ønskede et tidssvarende kursuscenter for medlemmer.