Mere end 30 år med konferencer, møder og firma­­arrangementer – her er historien omkring Trinity Hotel og Konference

Vores historie

Trinity Hotel og Konference tog sit første spadestik d. 17. Juli 1989 efter mange års overvejelser. I 70’erne oplevede Kristeligt Dansk Fællesforbund et stadigt stigende antal medlemmer. D. 1 april 1974 rundede de 1047 medlemmer. Det fik Kristelig Dansk Fællesforbund til at ønske et tidssvarende kursuscenter for deres medlemmer.

Der skulle dog gå yderligere 14 år før at de beslutter sig for at købe jord til opførelse af Trinity Hotel og Konference. Der blev købt 5.5 tdr. Land i Snoghøj i 1987.

I 1989 tager man så det første spadestik til Trinity Hotel og Konference. Bestyrelsesformand Gerhard Søndergaard udtaler, ‘’Trinity skal være et etisk lokomotiv.’’.

Rejsegildet var en stor fest d. 10 maj 1990, og det havde stor bevågenhed fra både egne rækker såvel som offentligheden.

Fakta om den oprindelige bygning

  • Ingeniør: Strunge & Hartvigsen, Vejle
  • Arkitekt: Svend Age Jensen, Lemvig
  • Landskabsarkitekt: V. Overgård Nielsen, Holstebro
  • Bebygget areal: 7.598 m2
  • Fordelt på Centerbygning (2032 m2), Værelsespavilloner 2, 3 og 4 (2960 m2) og Forbindelsesgang (313 m2)

Trinity Hotel og Konference indvies d. 31 august 1991

På Krifa.dk kan der læses: KDFs, eget Kursus- og Konferencecenter Trinity bliver bygget i Fredericia. Det erstatter Ganløselejren på Sjælland og Stendislejren i Jylland, der indtil da var samlingssted og rammen om store beslutninger.* (kilde Starten af Krifa – Hør historien om stiftelsen i videoen her)

D. 31 august 1991 indvies Trinity med stor indvielsestale fra Amtsborgmester Erling Tiedemann – prisen på de 7598 m2 blev 82 mil. Kr.

Men hvad mange ikke ved, er at inden den officielle åbningsdag d. 31 august, er man startet med 5 ansatte d. 1 marts og Torben Holm var første direktør, der blev ansat.

Der indføres daglig morgenandagt for medarbejdere og gæster. Det ændres i 1996 til ugentlig og ophører helt i 2005. Det bliver senere en værdimarkør på medarbejdermøder frem til 2014. Det er en gammel skrøne, at der stadig synges morgensang – men vi står altid klar, hvis nogen skulle have lyst til at synge dagen ind.

Trinity Hotel og Konference fik også sin alkoholbevilling d. 14. August 1991, og det var dermed det sidste, der skulle ordnes inden den officielle åbning d. 31 august 1991.

Om det i dag modige farvevalg blev der givet følgende beskrivelse af farvekonsulenterne Jonna Thomsen og Vibeke Jerrikow: Farvespillet skal være livligt og spændende uden at være poppet og for voldsomt: Rødviolet, tyrkis, matgrøn og blå – med hver pavilion i sin egen farve.

Udbyder kursus- og konference­faciliteter til eksterne kunder og gæster

Allerede i 1992 genovervejer Kristeligt Dansk Fællesforbund Trinity Hotel og Konferences koncept. De begynder derfor at udbyde faciliteterne til eksterne kunder og gæster i 1992. Det betyder at Trinity Holding A/S og Trinity Kursus og Konferencecenter A/S oprettes. Holding ejer bygningerne og sidstnævnte betaler husleje til Trinity Holding. Den 1. september 1992 tiltræder Jes Jessen som direktør.

Allerede i 1993 var vores 2024 slogan, hvor ekstra er standard. ved at tage form, da en stor international konference blev afholdt med hele 24 nationaliteter repræsenteret – personalet hentede deltagerne i Billund Lufthavn i egne private biler.

Fun fact:

  • I 1993 blev det vedtaget at man skulle udsende nyhedsbreve
  • I 1994 indkøber man en motionscykel til gæster, der måtte have behov for at benytte sådan en
  • I 1994 indføres der musik i restauranten

Der udvides mere og mere i Snoghøj

Der går ikke længe før, at Trinity Hotel og Konference igen må udvide. De mange hotel- og konferencefaciliteter bliver beriget med en ombygning og udvidelse af køkkenet i 1995 samt tilføjelse af tjenergang, bageri og kantine.

1994

I 1994 indfører man en notes-kalender, altså en elektronisk kalender, samt en mail og dokumenthåndtering. Det kommer i forlængelse af den første type internet på hotellet.

Fun Fact:

I 1997 bliver Krifa brugt for første gang. Det sker i forbindelse med Krifas medlemsblad, der udgives under navnet Krifa Press. Fremadrettet begynder betegnelsen at blive brugt i flere og flere sammenhænge. Krifa er en forkortelse af Kristelig Fagbevægelse, der er en fælles benævnelse for Kristelig Fagforening og Kristelig A-kasse.

1998

I 1998 får auditoriet nyt lydanlæg.

1999

Det drøftes allerede igen i 1999 om der skal bygges ud igen. Det sker i forlængelse af, at man nu også markedsfører Trinity Hotel og Konference som hotel.

2000

I 2000 bliver udbygning vedtaget – og det drejer sig om udvidelsen af værelser, mødelokaler og restaurant.

2001

Allerede i 2001 bliver der udbygget for 30 millioner i form af Pavillon 5, mødelokalerne S4, S5 og U-lokalerne samt restaurant.

2004

Der går dog ikke længe før, at man beslutter sig for at bygge endnu en pavillon. I 2004 vedtages det, at man skal bygge Pavillon 6 og lave en gennemgribende renovation af auditoriet.

2005

Det indvies i 2005.

Det går godt i Fredericia med priser og nye certifikater

Fra vi i 1994 får det første digitale system til vi i 2020 går fra Notes til Office 365 er der sket meget.

2009

Det går godt på Trinity Hotel og Konference, der i 2009 modtager Børsen Gazelle. Det fejres med en tur til København.

I 2009 starter en omfattende renovering af restauranten, der omdannes til en Ala Carte Restaurant. Samme år indvies fitnessrummet på Trinity også.

2010

I 2010 sælger Kristelig Arbejdsgiverforening sine aktier i Trinity Hotel og Konference, hvilket gør Krifa til ene ejer.

2015

I 2015 vinder Trinity Hotel og Konference Tripadvisors Travellers Choice pris ved deres prisuddeling.

2016

I 2016 kan Trinity Hotel og Konference fejre 25. års jubilæum.

Trinity får tildelt Green Key certifikatet d. 3 maj 2016. Green Key er startet i Danmark og er nu turismens mest udbredte miljømærkning.

Trinity Hotel og Konference kåres for andet år i stræk til Tripadvisors Travellers Choice.

I 2016 opsætter Trinity også den velkendte Pylon ved vejen, der hver dag bringer et lille budskab.

2017

Køkkenet udvides yderligere i 2017 med en ekstra sektion.

2018

Trinity som du kender det i dag med glasindgangen og receptionen stod færdigt i 2018.

2019-20

I 2019-20 renoveres Pavillon 5 værelser.

Corona

Den 11. marts 2020 lukker landet ned og det samme gør Trinity Hotel og Konference

2020 til 2022 – hotellet følger alle retningslinjer gennem perioden med Corona.

I 2022 begynder Danmark at vende tilbage til en mere normal hverdag og arbejdsliv.

Trinity de sidste par år

Restauranten skal ud i en omfattende renovering og i 2023 står den nye restaurant færdig og klar til at tage imod gæster.

Der etableres robotplæneklippere i 2023, som skal holde plænerne omkring Trinity flotte.

I 2023 udarbejder Trinity Hotel og Konference deres første ESG visions- og handlingsplan. En plan der skal være rettesnoren for fremtiden på Trinity og det aftryk, som de efterlader.

Som året skifter fra 2023 til 2024 gennemgår Trinity en rebranding. Det er den største opdatering af Trinitys visuelle udtryk siden 90’erne.

I 2024 får Trinity deres første kompostmaskine, der skal omdanne alt organisk materiale på Trinity til kompostjord. Kompostjorden uddeles til gæster og besøgende, der kan tage det med hjem gratis.

Forsættelse følger…